Szkoła podstawowa dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem
Uczniowie podczas zajęć
Uczniowie podczas zajęć
Uczniowie podczas zajęć
Uczniowie podczas zajęć
Uczniowie podczas zajęć
Uczniowie podczas zajęć
,,NAJWAŻNIEJSZY W KAŻDYM DZIAŁANIU JEST POCZĄTEK”
Platon
Zasady rekrutacji uczniów do szkoły podstawowej
-
Uczniowie przyjmowani są do szkoły na rok szkolny lub okres nauki w szkole,wskazany w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
-
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są, na wniosek rodziców/prawnych opiekunów, dzieci posiadające, z uwagi na stopień niepełnosprawności intelektualnej, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
-
Do klasy programowo wyższej w szkole podstawowej przyjmuje się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów uczniów na podstawie:
- orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,
- świadectwa ukończenie klasy programowo niższej szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu,
- arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł.
Organizacja pracy:
Uczniowie realizują: ,,Podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniówz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnegodla branżowej szkołyI stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającejdo pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej” (Dz. U. 2017, poz. 356, z późn. zm.)
Na każdym etapie edukacyjnym w szkole podstawowej wyodrębnia się:
a) funkcjonowanie osobiste i społeczne
Zapewniamy zdobycie wiedzy z wielu obszarów, kształtujemyróżne, praktyczne umiejętności oraz rozwijamyszereg kompetencji społecznych.Zajęcia mają na celu wszechstronny rozwój uczniów oraz takie przygotowanie do pełnienia ról społecznych, aby mogli w przyszłości jak najlepiej funkcjonować i w jak najbardziej możliwy sposób zintegrować się ze środowiskiem.
b) zajęcia rozwijające komunikowanie się
zajęcia służą nabywaniu języka i umiejętności porozumiewania się w bliskim i dalszym środowisku w mowie, w piśmie i w każdy możliwy dla ucznia sposób, także z zastosowaniem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji – AAC
c) zajęcia rozwijające kreatywność
zajęcia służą rozwijaniu wyobraźni, zainteresowań, motywacji do działania i aktywności twórczej uczniów oraz wyrażaniu przeżyć i emocji za pomocą dostępnych dla nich środków wyrazu, także artystycznych, praktycznych i technicznych.
d) wychowanie fizyczne
rozwijające sprawność i kondycję fizyczną. Ważne jest, by po zakończeniu nauki w szkole uczniowie byli jak najlepiej przygotowani do samodzielnego podejmowania działań na rzecz aktywności fizycznej i własnego zdrowia.
e) religia
nauczyciel wprowadza uczniów w świat wartości, w którym najprostszym i najlepiej dla nich rozpoznawalnym jest pojęcie miłości i dobra.
-
zajęcia rewalidacyjne: (mają charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny) m.in.
- logopedia,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
- usprawnianie technik szkolnych,
- gimnastyka korekcyjna,
- integracja sensoryczna,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z elementami dogoterapii,
- trening umiejętności społecznych,
- terapia surdopedagogiczna,
- terapia tyflopedagogiczna.
Nie tylko się uczymy, ale też bawimy. Doskonałą integracją dla uczniów i nauczycieli są wspólne wyjazdy.