Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Emocja"

2021-01-25

Aktualności » Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Emocja"

  • Klasa IV-V
    Klasa IV-V
  • Kącik emocji
    Kącik emocji
  • Klasa I-III
    Klasa I-III
  • Klasa I-III
    Klasa I-III
  • Dyplom
    Dyplom
  • Aplikacja
    Aplikacja
  • Plan działania
    Plan działania

Miło nam poinformować, że uczniowie klasy IV-V SP SA i  I-III SP L zakończyli realizację I modułu „Kreatywność” w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”. Celem tego modułu było rozbudzanie u dzieci wiary we własne możliwości oraz pobudzanie kreatywności. 

Przygodę z projektem uczniowie rozpoczęli od stworzenia w klasie „Kącika Emocji”, gdzie codziennie określają swoje samopoczucie. W ten sposób uczą się rozpoznawać, nazywać i wyrażać własne emocje.

Następnie poznali dziewczynkę Vashti - bohaterkę bajki Petera H. Reynoldsa „The Dot”, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej, mądrej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Historia małej Vashti stała się inspiracją do rozmów i różnorodnych działań wzmacniających samoocenę naszych uczniów oraz uświadomiła im, że każdy z nas ma ukryte zdolności – talenty. 

Dzieci włączyły się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki, które odbywają się co roku 15 września. Motywem przewodnim tego dnia jest kropka z opowiadania Reynoldsa, która zmieniła świat małej Vashti. Dzień Kropki to dzień kreatywności, odwagi i zabawy. Tego dnia nasi uczniowie przyszli do szkoły w strojach w kolorowe kropki. Na zajęciach podejmowali rozmaite działania, które pomagały im odkrywać talenty, poznawać mocne strony i je zaprezentować.  „Czytali” magiczną książkę Herve Tullet`a „Naciśnij mnie”, którą potrząsali, obracali, naciskali i dmuchali na kropki w niej zawarte, klaskali, a pojawiające się niezwykłe przygody kolorowych kropek rozbudzały tylko wyobraźnię czytających – bawiących się. Ponadto dzieci wykonały z kolorowych kulek do basenu „Kropkowe Drzewo” wykazując się dużą kreatywnością i pomysłowością. Z ogromnym zaangażowaniem i zaciekawieniem tworzyły również własne kreatywne kropki, a następnie za pomocą aplikacji Quiver  je „ożywiały”. W ten sposób uczniowie odkrywali w sobie artystów, a także poznawali możliwości aplikacji Quiver. Podsumowaniem tego wesołego, kropkowego i kreatywnego dnia były zmagania z zadaniami kropkowej karty pracy. 

Realizując zadania pierwszego modułu projektu ”Emocja” wszyscy bardzo dobrze się bawili. Było wesoło, ciekawie i emocjonująco! Z niecierpliwością dzieci czekają na podjęcie kolejnych wyzwań projektu.  

Koordynatorzy projektu                        

Katarzyna Błaszczyk-Grzelak i Sylwia Wiatrowska