zaloguj siÄ™   |    zarejestruj siÄ™   |    mapa strony   |
                                Komentarze

Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Trzyletnia SzkoÅ‚a Specjalna PrzysposabiajÄ…cej do Pracy dla uczniów z upoÅ›ledzeniem umysÅ‚owym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami sprzężonymi, której ukoÅ„czenie umożliwia uzyskanie Å›wiadectwa potwierdzajÄ…cego przysposobienie do pracy.

Informacje o szkole przysposabiajÄ…cej do pracy:

  1. Szkoła nosi nazwę Szkoła Specjalna Przysposabiającej do Pracy w Słupcy
  2. Siedziba szkoły mieści się w Słupcy przy ul. Wojska Polskiego 13
  3. SzkoÅ‚a Specjalna PrzysposabiajÄ…cej do Pracy wchodzi w skÅ‚ad Specjalnego OÅ›rodka Szkolno – Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej w SÅ‚upcy
  4.  SzkoÅ‚a Specjalna PrzysposabiajÄ…cej do Pracy w SÅ‚upcy jest jednostkÄ… budżetowÄ…, finansowanÄ… przez Starostwo Powiatowe w SÅ‚upcy.

Cele i zadania szkoÅ‚y przysposabiajÄ…cej do pracy sÄ… tożsame z celami i zadaniami oÅ›rodka okreÅ›lonymi w Rozdz. III,§2 ust.1 Statutu Osrodka z uwzglÄ™dnieniem poniższych przepisów:
1.SzkoÅ‚a przysposabia uczniów do pracy, a w szczególnoÅ›ci ksztaÅ‚tuje okreÅ›lone umiejÄ™tnoÅ›ci i nawyki praktyczne
2.KsztaÅ‚tuje umiejÄ™tnoÅ›ci z zakresu komunikacji spoÅ‚ecznej, umiejÄ™tnoÅ›ci współżycia w grupie i przygotowuje uczniów do integracji ze spoÅ‚eczeÅ„stwem.
3.Doskonali nabyte wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci przydatne w życiu codziennym i przysposabia do samodzielnego życia - na miarÄ™ indywidualnych możliwoÅ›ci uczniów.
4.DziaÅ‚alność edukacyjna szkoÅ‚y opiera siÄ™ na indywidualnych programach edukacyjnych opracowanych przez nauczycieli i specjalistów pracujÄ…cych z uczniem oraz na programach przysposobienia do pracy, o profilach dostosowanych do możliwoÅ›ci psychofizycznych i percepcyjnych uczniów.
5. Działalność edukacyjna szkoły jest określona przez:
a) indywidualne programy edukacyjne
b) program wychowawczy szkoÅ‚y, który opisuje w sposób caÅ‚oÅ›ciowy wszystkie treÅ›ci i dziaÅ‚ania o charakterze wychowawczym i jest realizowany przez wszystkich nauczycieli
c) program profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego Å›rodowiska, który opisuje w sposób caÅ‚oÅ›ciowy wszystkie treÅ›ci i dziaÅ‚ania szkoÅ‚y zapobiegajÄ…ce zjawisku przemocy, patologiom życia spoÅ‚ecznego oraz wspierajÄ…ce promocjÄ™ zdrowia i wychowanie do życia w rodzinie, a także inne zagadnienia,ważne dla osoby dorosÅ‚ej, niepeÅ‚nosprawnej intelektualnie, które wynikajÄ… z potrzeb uczniów
d) program przysposobienia do pracy opracowany dla danego oddziaÅ‚u,który opisuje wszystkie dziaÅ‚ania szkoÅ‚y przygotowujÄ…ce ucznia, zgodnie z jego możliwoÅ›ciami, do podejmowania pracy, w szczególnoÅ›ci w nastÄ™pujÄ…cych
dziedzinach:
- wytwarzanie przedmiotów dekoracyjnych i pamiÄ…tkarskich
- gospodarstwo domowe
- prace poligraficzno-introligatorskie
- prace ogrodnicze
- zadania kurierskie, prace biurowe
- pomoc osobom starszym
- zabawy z dziećmi w różnych placówkach
- elementy bukieciarstwa
- elementy tkactwa, elementy szycia: ręcznego,maszynowego
- sporzÄ…dzanie i wydawanie posiÅ‚ków
- prace w szatni
- pakowanie różnych przedmiotów
- elementy dziewiarstwa
- ceramika
6) W celu nabywania praktycznych umiejętności związanych z pracą, szkoła zapewnia uczniowi zajęcia przysposobienia do pracy oraz, zgodnie z jego predyspozycjami i zainteresowaniami, zajęcia praktyczne w pracowniach szkolnych i poza szkołą.
7) Poziom opanowania przez ucznia wiedzy i umiejętności
z zajęć dydaktycznych okreÅ›lonych w planie edukacyjnym ocenia siÄ™ zgodnie z przepisami dotyczÄ…cymi oceniania i klasyfikowania uczniów upoÅ›ledzonych umysÅ‚owo w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz opracowanym wewnÄ…trzszkolnym systemem oceniania.
8) Formy opieki i pomocy uczniom określa Statut Ośrodka

9) Organizacja i formy wspóÅ‚dziaÅ‚ania szkoÅ‚y przysposabiajÄ…cej z rodzicami okreÅ›la Rozdz.III,§2ust.2 Statutu OÅ›rodka.

Organy szkoÅ‚y przysposabiajÄ…cej, ich szczegóÅ‚owe kompetencje oraz zasady wspóÅ‚dziaÅ‚ania miÄ™dzy nimi sÄ… tożsame z organami oÅ›rodka okreÅ›lonymi Statucie OÅ›rodka.


Zasady rekrutacji uczniów do szkoÅ‚y przysposabiajÄ…cej do pracy:
1) Do szkoły specjalnej uczęszczają uczniowie z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami sprzężonymi, którzy ukoÅ„czyli gimnazjum
2) Do klasy pierwszej przyjmowani sÄ… na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) kandydaci posiadajÄ…cy orzeczenie o potrzebie ksztaÅ‚cenia specjalnego, wydane przez zespóÅ‚ orzekajÄ…cy publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrÄ™bnych przepisów
3) Do szkoły uczęszczają uczniowie w wieku od 15 do 24 lat
4) Nauka jest obowiązkowa do ukończenia 18 roku życia